Thursday, September 3, 2009

Senyum Pagi 3 September 09

Assalamualikum

Sudah lama kiranya senyum pagi tidak tersenyum, tetapi pagi ini kembali lagi.

Subject: Minyak Dan Org Arab

Bermulalah satu cerita di station minyak atau lebih dikenali sebagai pam minyak. Di pam minyak ini ada dua orang pekerja bangla yang hanya tau cakap melayu sikit, omputih sikit dan bahasa bangla banyak yg dia tahu. Seorang itu bernama Majid dan seorang itu lagi bernama Hasan.

Pada satu hari berhenti lah sebuah kereta mewah adik beradik mercedes utk mengisi minyak. Pemandu kereta itu seorang yg berbangsa arab. Kebetulan pula minyak di pam minyak itu dah abis dan ini mendatangkan masalah kepada hasan utk memberitau kepada org arab itu bahawa minyak dah abis. Orang arab itu pula tidak tau berbahasa melayu cuma tau bahasa omputih sikit dan bahasa arab tentulah terror kan...

Hasan cuba memberitahu kepada org arab tu sambil menyebut "fuel" dan disusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abis, tetapi orang arab tu ternganga luas tanda tidak paham. Hasan cuba lagi sekali lagi dengan menyebut "fuel" dan disusuli gerakan memusingkan kepala, tetapi orang arab tu ternganga luas juga tanda tidak paham ler tu..memang bodo sikit org arab ini.

Hasan pun tak tau nak buat camner..dia pun pegi kat Majid utk menerangkan situasi dier sekarang. Mereka bercakap dalam bahasa bangla, dan ditranslatekan begini

Hasan: Majid, tolong aku majid, org arab tu tak tau minyak kat sini dah abis

Majid: Ala...ko cakap jer ler..minyak dah abis.

Hasan: Aku dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku pulak, tak tau cakap omputih..Yes , No, Alright aku tau ler.. dan... I love u

Majid: Aku pun tak tau jugak cakap omputih...

Hasan: Ala..ko tolong ler aku..

Majid: Ok tak per...aku tau sikit-sikit cakap arab

Lalu pergila..Majid dekat org Arab tu dan berkata;

"Fuel!, Sodoqallahulazim", dan baruler..org arab tu paham dan dier pun blah...ler...
Dozo Yuroshiku





Ps: Gambar Ibad yang sudah di 'GI' kan. Memenuhi hajat uncle Hasanain...

2 comments:

  1. ala tomeii nyer ibad .. ibad dah botak... inesen giler muka ibad...

    ReplyDelete